Osprzęt rowerowy

Czym jest osprzęt rowerowy? To wszystko to, co jest przypięte do ramy. Największe znaczenie w rowerze mają komponenty, które odpowiedzialne są za napęd. Są to przerzutki, dźwignie zmiany biegów, hamulce, łańcuch, zębatki (kaseta i korbowód), jak również piasty. Mówiąc bardziej szczegółowo: grupa osprzętu zawiera tylne i przednie przerzutki, tylnie i przednie piasty, przednie koła zębate, tylne koła zębate, manetki do zmiany biegów, łańcuch, hamulce przednie i tylne, wkład suportu czyli ośka, na której zamocowane są przednie koła zębate. Czasami dodatkowo jakaś grupa może zawierać pedały zatrzaskowe, kierownicę oraz wspornik siodła.

Największe znaczenie na światowym rynku osprzętu posiada japoński potentat Shimano. Kto jest dla niego konkurencją? To niewątpliwie SRAM oraz Campagnolo. Ten drugi produkuje podzespoły przede wszystkim do rowerów szosowych. Najczęściej osprzęt w rowerze pochodzi z kilku grup. Dlatego często można znaleźć rowery, które posiadają osprzęt ten najbardziej widoczny wysokiej klasy. Natomiast ten, który jest mało widoczny nie jest najlepszej jakości. Bardzo często dochodzi dzisiaj do mieszkania części pochodzących z różnych grup osprzętu.

Rzadko dzisiaj cały rower złożony jest ze sprzętu tylko jednej grupy. To normalne, że jest to wymieszane. Osprzęt rowerowy ma ogromne znaczenie. To ma największy wpływ na naszą późniejszą jazdę. A przecież każdy życzy sobie, aby była ona jak najbardziej komfortowa. Wtedy będziemy czerpać z niej najwięcej satysfakcji. I o to chodzi.